Високі технології для маленьких дітей: 3 + 7 книг і ресурсів, які навчать програмувати. Кодіть як творити
Програмування, кодинг, IT, комп'ютерні технології - поняття, які давно ввійшли в наше реальне життя, а також в усі сфери діяльності (медицина, виробництво, музичні інструменти та ін.). Не бійтеся познайомити вашу дитину з миром високих технологій. Весь наш світ складається з логічних зв'язків, алгоритмів - послідовних дій і навіть в природі все піддається циклам. Так що програмування - це справжнє пізнання всесвіту, ідеальний світ логіки з присмаком математичних законів.
Якщо в дитинстві знайомити людини з алгоритмічним мисленням, це не матиме негативного впливу, навіть якщо він в результаті стане художником, хіміком або акробатом. Скажу більше, дитині буде легше розібратися в простій повсякденному житті. Сьогодні можливості перехлестивают: книги з оглядами на YouТube, квести, ігри, робототехніка, всілякі курси і ін. Програмування показано всім, далі ваша дитина сам вирішить, ніж захоче займатися, але погодьтеся, вже в дитинстві без техніки сьогодні неможливо, так пустіть бажання пізнавати гаджети в корисне русло. Кодіть можна навіть з друзями - парне програмування зближує, створює міцні дружби і успішні проекти. Та й взагалі, комп'ютерне творчість - це справжнісіньке мистецтво, самовираження.
Нижче кілька важливих, цікавих і корисних джерел, які будуть корисні не тільки вашим дітям, а й вам, так що займайтеся разом.
Три книги для самостійного навчання
Програмування для дітей
Автори: Керол Вордерман, Джон Вудкок, Шон Макманус, Крейг Стилі, Клер Куигли, Деніел Маккаферті
Вік: від 8 років
Це самовчитель, який надасть вашій дитині ключ до основ програмування, внутрішньою будовою комп'ютера і навчить двох популярних мов - візуальному Scratch і текстовому Python. Все, що залишиться, - завантажити і встановити на комп'ютер безкоштовні програми Scratch і Python.
Minecraft. Програмуй свій світ
Авторство: Девід Вейл, Мартін О'Хенлон
Вік: від 10 років
Книга допоможе дітям в ході гри Minecraft створювати 3х-вимірні фантастичні будови, незвичайні будинки, а також створювати власні інтерактивні ігри написані на мові Python. Вся хитрість в тому, що за допомогою книги і азів програмування, гравець самостійно зможе додати в гру безліч унікальних додатків, що дає перевагу перед іншими гравцями.
JavaScript для дітей. Самовчитель по програмуванню
Автор: Нік Морган
Вік: від 10 років
Керівництво вводить в світ JavaScript і основи програмування. Всі глави послідовні і наступний розділ спирається на пройдений матеріал, із застосуванням на завданнях. Видання з веселими ілюстраціями. І найцікавіше - за підсумком дитина може написати сам анімовані гри.
7 ігор і відеоресурсів для програмування
Робот Cubetto
Вік: від 3 років
Дерев'яний робот розрахований на найменших. Його мета - розвинути логічне мислення дитини і близько познайомити з програмуванням в грі. Він безпечний, не має дротів, гострих кутів і шкідливих випромінювань. За допомогою інтерфейсної дошки і яскравих блоків (які є відчутною візуалізацією дій для виконання функції в програмуванні «вгору», «вниз» і т.п.), дитина повинна доставити робота в заданий місце. Траєкторії можна міняти і ускладнювати, вирішуючи і граючи, тим самим підготувати грунт для освоєння мов програмування.
Code
Вік: від 4 років
Code.org - некомерційний освітній величезний проект для дітей різного віку з масою різних ігор, лабіринтів і творчих завдань, спрямованих на освоєння різних мов програмування. Для зручності існує план проходження уроків-ігор. Правила пояснюють діти в відеоуроку, що робить гру ближче за сприйняттям.
Piktomir
Вік: від 3-4 років
ПіктоМір - бестекстовая система для тих, хто не вміє поки що писати і читати. Все інтуїтивно зрозуміло, використовуються пиктографические ілюстрації команд для складання завдання для робота. Графіка яскрава і приваблива. У програми є і більш доросле продовження на майбутнє.
Lightbot Jr
Вік: від 4 років
Гра-головоломка розрахована на найбільш ранній вік. Принципи гри базуються на логіці програмування (цикли, умовні оператори і ін.). За рахунок високої графіки і чітких, послідовно поставлених цілей для робота, легко освоїти ази програмування і розвинути логічне мислення.
Платформа Scratch
Вік: від 7 років
Scratch.mit.edu - об'єктно-орієнтоване середовище, в якій можна здійснювати різні маніпуляції з численними об'єктами. Це можуть бути видозміни або переміщення, аудіо та інші чудеса програмінг. Блоки програм збираються з LEGO-подібних кольорових кубиків в прості або хитромудрі конструкції. За рахунок прямої асоціації з улюбленим конструктором, дітям легко освоювати перші кроки в серйозному програмуванні.
Codemonkey
Вік: від 7 років
Гра наочно знайомить дитину з синтаксисом програмування. Покроково прописуючи вручну команди для переміщення мавпочки до банану, гравець вчиться мислити як розробник, структурує послідовність дій, застосовує на практиці набір правил. Завдання короткі, так що дитина не втомиться.
Гарвардський курс «CS50. Основи програмування"
Вік: від 9 років і до безкінечності
Самий захоплюючий відеокурс введення в світ програмування, перекладений на російську мову. CS50 - це динамічні лекції, насичені великою кількістю корисної інформації в захоплюючій подачі. Цей курс рекомендований всім без винятку людям, які не хочуть відставати від нашого швидко мінливого світу.